اگر همیشه دوست داشتید یک وب سایت داشته باشید، اما نمی دانستید از کجا باید شروع کنید؟ یا فکر می کردید برای طراحی سایت نیاز است که حتما برنامه نویسی یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله به معرفی یکی از راه های سریع و کم هزینه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی می پردازیم که بدون صرف مدت زمان طولانی و کارهای خسته کننده شما را به هدفتان نزدیک می کند.

اطلاعات پایه، ولی ارزشمند:

برای طراحی سایت 2 راه وجود دارد که عبارتند از:
1) ساخت سایت با سیستم های سایت ساز
2)طراحی و کدنویسی اختصاصی
که در ادامه به توضیح مفصل آنها می پردازیم.

1. استفاده از سیستم های سایت ساز:

صدها پلتفرم سایت ساز با امکانات مختلف، برای برطرف کردن نیازهای کاربران تهیه و تولید شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این پلتفرم های ساخت سایت عبارتند از:

  1. وردپرس(Wordpress)
  2. جوملا (Joomla)
  3. دروپال(Drupal)
  4. ویکس(wix)
  5. بهسا وب (Behsaweb)

2. طراحی و کدنویسی اختصاصی وب سایت:

یکی از بزرگترین علت هایی که این مسیر را پیشنهاد نمی کنیم این است که طراحی و کدنویسی اختصاصی وب سایت واقعا زمان بر و هزینه بر است و ممکن است به دلیل هزینه های بالا از ادامه مسیر منصرف شوید.

طراحی و کدنویسی اختصاصی وب سایت را زمانی باید انجام دهید که پلتفرم های سایت ساز نمی توانند نیازهای شما را برطرف کنند، اگر بخواهیم مثالی از این نوع وب سایت ها بزنیم، می توان سایت های تخصصی در زمینه های آماری و تحلیلی یا وب سایت هایی که بر اساس نوع فعالیت های یک شرکت باید نسخه اختصاصی نرم افزار به صورت آنلاین اجرا شود تا در دسترس مشتریان یا کارمندان قرار بگیرند، را نام برد.  

بر اساس تجربه های مختلفی که در تیم بهسا وب داشته ایم، به این نتیجه رسیده ایم که بیشترین نیاز کاربران نیز می تواند با پلتفرم های سایت ساز برطرف شود و نیاز به هزینه های سنگین طراحی و کدنویسی اختصاصی سایت و استخدام نیروی متخصص نیست.

هدیه ویژه بهسا وب: همین حالا با ما تماس بگیرید تا 100 هزار تومان تخفیف برای خرید پکیج استاندارد به صورت آنی برای شما ارسال کنیم.

چرا باید از پلتفرم های سایت ساز استفاده کنیم؟

پلتفرم های سایت ساز به شما کمک می کنند با هر سطح اطلاعات و دانشی که دارید، در کمترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، سایت یا فروشگاه اینترنتی دلخواهتان را راه اندازی کنید.

در واقع سایت سازها به وجود آمده اند تا هزینه های بالای طراحی سایت را کاهش بدهند و فرصتی ایجاد شود برای افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند و یا می خواهند در فضای وب حضور فعالی داشته باشند.

امروزه هزینه های طراحی سایت سر به فلک می کشد و انگشت شمار هستند شرکت هایی که قیمت های واقعی یا منصفانه ای را اعلام کنند، از این رو پلتفرم های سایت ساز در تلاش هستند بتوانند اغلب نیازهای کاربران را شناسایی و آنها را با کمترین هزینه برطرف کنند.  برای درک بهتر این موضوع، در ادامه متن یک مثال قرار داده ایم که امیدواریم بتواند به آگاهی بیشتر شما کمک بکند.

مثال: فرض کنید شما می خواهید یک فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا راه اندازی کنید، با تایپ کلمه "طراحی سایت" در گوگل و فشردن دکمه اینتر، به نتایجی می رسید که اغلب آنها شرکت های طراحی سایت هستند، می توانید با انتخاب یکی از نتایج وارد سایت مورد نظر شده و با آنها تماس بگیرید و هزینه این پروژه را جویا شوید.

مطمئن باشید هزینه هایی که می شنوید، با خرید یک ماشین لوکس صفر از کمپانی برابری می کنند! و در نتیجه دلسرد می شوید و این موضوع را برای همیشه فراموش می کنید. ترجیح می دهید برای گسترش کسب و کار خودتان از شبکه های مجازی که ارزانتر هستند استفاده کنید و هیچ وقت به فکر طراحی سایت نیفتید!

اینجاست که پلتفرم های سایت ساز می توانند به شما کمک کنند با صرف هزینه ای ناچیز در قبال هزینه های وحشتناک شرکت های طراحی سایت، آن چیزی که آرزویش را داشتید به دست بیاورید و از آن لذت ببرید.

باز هم برگردیم به مثال فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، خب قطعا شرکت های طراحی سایت، هزینه این پروژه را برای شما با آب و تاب چند میلیون مطرح می کنند، با تحقیق و جستجوی مجدد در اینترنت به این نتیجه می رسید که سایت سازها می توانند به شما کمک کنند، به طور مثال زمانی که وارد سایت بهسا وب می شوید با مراجعه به قسمت قالب هامی توانید قالب جعبه که دقیقا همان قالب دیجی کالا است را انتخاب و فروشگاه اینترنتی خودتان را براحتی راه اندازی کنید.

و اگر سری به صفحه تعرفه های بهسا وب بزنید، متوجه می شوید که یک وب سایت بسیار حرفه ای، زیبا و اصولی همانند دیجی کالا را می توانید با صرف هزینه بسیار ارزان تر در کمترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت سایت بر اساس پلتفرم بهسا وب را آموزش دهیم، زیرا این پلتفرم دارای پنل کاربری ساده است و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و شما می توانید براحتی وب سایت های شرکتی، فروشگاهی،  شخصی را بر روی این پلتفرم پیاده سازی کنید.

چرا طراحی سایت با بهسا وب؟

  1. اگر مبتدی هستید و با برنامه نویسی آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست! می توانید با این سامانه سایت یا فروشگاه اینترنتی دلخواهتان را در کمترین زمان ممکن راه اندازی کنید و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید.
  2. اگر توسعه دهنده هستید براحتی می توانید با دسترسی به قسمت سورس کد بر اساس مستندات موجود در وب سایت تغییرات لازم را اعمال کنید. 
  3. بهسا وب نسبت به سایر رقبا دارای هزینه های پایین تری است و به شما کمک می کند بر اساس نیازهایتان پکیج ها را ارتقاء دهید و از صرف هزینه اضافی جلوگیری می کند.
  4. کاربر پسند بودن: محیطی کاربر پسند و جذاب برای مدیران سایت ها که می توانند براحتی با آن ارتباط برقرار کنند و نیازی به آموزش های سخت و پیچیده ندارد.
  5. نداشتن محدودیت: این سامانه همانند وردپرس هیچ محدودیتی ندارد و براحتی می توانید تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید. تنها تفاوت بهسا وب با وردپرس این است که توسط تیم ایرانی تولید شده است!
  6. نیاز نداشتن به نیروی متخصص: اگر از سایر سایت سازها استفاده کنید، قطعا در زمان توسعه نیاز به یک نیروی متخصص خواهید داشت، اما در تیم بهسا وب توسعه دهندگان و کارشناسان حضور دارند تا بدون 

خب امیدواریم تا به اینجا برای استفاده از سرویس سایت ساز بهسا وب توضیحات ما کافی بوده باشد، اگر احساس می کنید نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با شماره: 09302891978 تماس بگیرید، ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم.

فکر می کنم شما هم دوست دارید سریعتر وب سایت خودتان را راه اندازی کنید، پس پیشنهاد می کنم در ادامه متن همراه ما باشید تا دست به کار شویم.

1قدم اول: تهیه هاست و ثبت دامنه:

چگونه سایت بسازیم؟ مقاله ای است در وب سایت بهسا وب

بدون شک برای راه اندازی وب سایت نیاز به هاست و دامنه دارید. نگران نباشید! چیزهای پیچیده ای نیستند، در ادامه با مثال به صورت کامل درباره آنها توضیح خواهیم داد.

دامنه، در واقع همان آدرس اینترنتی شماست، مانند: www.behsaweb.com  با انتخاب دامنه مناسب شما 50 درصد مسیر راه اندازی یک وب سایت استاندارد را پیش رفته اید، اگر هنوز ایده ای برای ثبت دامنه ندارید، پیشنهاد می کنیم عجله نکنید و بخوبی برای این موضوع زمان بگذارید.

دامنه خوب باعث می شود کاربران، نام وب سایت شما را به خاطر بسپارند و برای مراجعات بعدی یا معرفی به سایرین راحت تر باشند. 

اگر بعد از فکر کردن به اسم دامنه به نتایجی رسیدید باید مطمئن شوید که قبل از شما کاربرانی نام انتخاب شده شما را ثبت نکرده باشند، زیرا اگر دامنه ای از قبل ثبت شده باشد شما باید تلاشتان را دو برابر کنید و یک نام دیگری را انتخاب کنید.

فرقی نمی کند از چه پلتفرمی (وردپرس، جوملا، بهسا وب و...) می خواهید برای راه اندازی سایت خودتان استفاده کنید، تمامی وب سایت ها باید دارای دارای دامنه ای مشخص باشند. 

برای مطمئن شدن از وضعیت فعال یا غیرفعال بودن دامنه به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد سایت بهسا وب شوید.

2. از قسمت منو بر روی گزینه بیشتر کلیک کنید و گزینه دامنه اختصاصی را کلیک کنید.

چگونه سایت بسازیم؟ ثبت دامنه اختصاصی در بهسا وب

3. وارد صفحه دامنه ها می شوید و در کادر مشخص شده می توانید نام دامنه مورد نظرتان را وارد کنید و جستجو را کلیک کنید.

چگونه سایت بسازیم؟ مقاله ای در بهسا وب و چک کردن وضعیت دامنه

4. بعد از چند لحظه نتیجه جستجو را مشاهده خواهید کرد، اگر دامنه ای قابل ثبت شدن باشد پیام "این دامنه قابل ثبت است" مواجه می شوید در غیر اینصورت دامنه مورد نظرتان از قبل توسط کاربر دیگری خریداری شده است و قابل ثبت نخواهد بود.

آموزش خرید دامنه اختصاصی در مقاله چگونه سایت بسازیم؟ بهسا وب

اگر می خواهید از پلتفرم بهسا وب برای ساخت وب سایت خودتان استفاده کنید، می توانید با مراجعه به صفحه خرید دامنه اختصاصی آخرین قیمت دامنه ها را مشاهده کنید و سپس دامنه دلخواهتان را سفارش دهید.

خب تا به اینجا درباره دامنه صحبت کردیم، حالا نوبت هاست یا فضای میزبانی است. هاست یا Host، در واقع یک فضای اجاره ای در اینترنت است که شما می توانید از آن برای ذخیره کردن تصاویر، فیلم ها و محتویات وب سایت خود استفاده کنید.

حتما هاست خود را از یک شرکت معتبر تهیه کنید، زیرا امنیت هاست شما برابر با امنیت وب سایت شماست که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید دیگر وب سایتی وجود نخواهد داشت.

اگر می خواهید از پتلفرم بهسا وب برای راه اندازی سایت خود استفاده کنید، نیازی به هاست جداگانه ای نخواهید داشت. ما در تمامی پکیج ها، هاست با مقادیر مشخصی در نظر گرفته ایم که در صورت نیاز به فضای بیشتر می توانید به آن مقدار اضافه کنید.

همچنین هاست هایی که در پکیج های بهسا وب در نظر گرفته شده اند دارای سرعت آپتایم بسیار بالا، ایمن و کاملا مناسب برای موتورهای جستجو هستند. 

قدم دوم: تهیه پکیج و راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی:

خب به جذاب ترین بخش ساخت سایت رسیدیم،  در بخش قبلی درباره دامنه و هاست صحبت کردیم و توضیح دادیم که اگر می خواهید از پلتفرم بهسا وب برای راه اندازی وب سایت خودتان استفاده کنید بهتر است دامنه ای را ثبت کنید( که می توانید از روی سایت برای تهیه دامنه اقدام کنید) ولی نیاز به تهیه هاست ندارید، زیرا درون پکیج های بهسا وب هاست اختصاصی با قابلیت مدیریت کامل برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

برای تهیه پکیج لازم است وارد صفحه تعرفه ها شوید و پکیج مورد نظرتان را انتخاب کنید، قبل از انتخاب پیشنهاد می کنم حتما به جزئیات ذکر شده در جداول توجه بفرمایید و به صورت کامل صفحه تعرفه ها را مطالعه بفرمایید.

تهیه پکیج سایت ساز و فروشگاه اینترنتی از سایت ساز بهسا وب در مقاله چگونه سایت بسازیم؟

بعد از انتخاب پکیج وارد صفحه قالب ها می شوید و می توانید یکی از قالب های موجود را انتخاب کنید.

قالب های سایت ساز بهسا وب در مقاله چگونه سایت بسازیم؟

 

 سپس به فرم ثبت نام می رسید و با پرکردن اطلاعات صحیح و کلیک بر روی ایجاد وب سایت به عضویت سامانه بهسا وب در می آیید.

فرم ثبت نام در سایت بهسا وب در مقاله چگونه سایت بسازیم؟

تبریک می گوییم شما هم اکنون یکی از کاربران آزمایشی سامانه بهسا وب هستید. 

عضویت نهایی در وب سایت بهسا وب در مقاله چگونه سایت بسازیم؟

 با کلیک بر روی گزینه مدیریت وب سایت وارد پنل کاربری اختصاصی می شوید، توجه داشته باشید که پنل کاربری شما قبل از تهیه پکیج به مدت 7 روز رایگان خواهد بود و پس از این مدت نیاز است که پکیج مورد نظرتان را خریداری کنید.

7 روز مهلت مناسبی جهت طراحی اولیه وب سایت و بررسی پنل مدیریتی است تا با امکانات سیستم آشنا شوید و بتوانید برای آینده وب سایت خود برنامه ریزی کنید.

قدم سوم: طراحی اولیه:

بعد از ورود به پنل مدیریت می توانید با کلیک بر روی مشاهده وب سایت وارد صفحه اصلی سایت آزمایشی خودتان شوید و شروع به تغییر دادن المان های روی سایت کنید.

برای مبتدیان در هر قسمت از صفحه گزینه ویرایش در نظر گرفته شده است که با کلیک بر روی این گزینه براحتی می توانید هر بخش را به صورت اختصاصی ویرایش کنید.

برای توسعه دهندگان حرفه ای نیز قسمت سورس کد قابل دسترسی است که می توانند ادیت های لازم را از قسمت کدها اعمال کنند.

فراموش نکنید بعد از هر ویرایش بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید تا اطلاعات مورد نظر شما ذخیره شود.

اگر می خواهید به پنل مدیریت بهسا وب مسلط شوید و مثل یک حرفه ای از سامانه استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم بر روی لینک زیر کلیک کنید و آموزش های کوتاه ویدیویی کار با سامانه بهسا وب را به صورت کامل مشاهده کنید.

 

قدم چهارم: به وب سایت خودتان محتوا اضافه کنید.

حالا وقت آن است که صدایتان را به گوش همه برسانید! اگر کارهای ویرایش و زیبا سازی قالب مورد نظرتان به پایان رسیده است باید به سرعت دست به کار شوید و اولین محتوای خود را برای وب سایت آماده کنید.

 

محتوای شما کلید بازاریابی وب سایت شماست. با تولید محتوا در وب سایت ترافیک بسیار زیادی به سمت سایت شما سرازیر می شود، پس آنرا جدی بگیرید و سعی کنید از محتوای اختصاصی و بدون کپی استفاده کنید. اگر می خواهید محتوای اصولی متناسب با فضای وب را تولید کنید پیشنهاد می کنیم سری به آموزش های سئو و بهینه سازی بزنید و مقالات این دسته بندی را مطالعه کنید.

تبریک می گوییم!

شما با طی کردن 4 قدم ساده توانستید یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی برای خودتان بسازید، بدون نیاز به هیچ کس و تنها با همت و پشتکار خودتان.

این آموزش تازه شروع مسیر حرفه ای شدن شماست، پس سعی کنید مرتبا مقالات ما را دنبال کنید تا بتوانید به حرفه ای ترین شکل وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خودتان را مدیریت کنید.

اگر از مقاله چگونه سایت بسازیم راضی بودید، خوشحال می شویم این مقاله را با سایر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.